Välkommen till Tinas Blogg

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

På de senaste,

Av Martina - 29 maj 2012 21:45

Vad det än gäller för diagnos/sjukdomar så är det inte roligt att ha det överhuvudtaget!

Även nära och kära får ju en kamp med detta. Visst jag har blivit mycket bättre från  min BPS , kommer ihåg för några år sedan då jag knappt klarade vistas bland folk om jag inte söp mig stupfull innan och självskadade mig väldigt ofta på ett eller annat sätt, hatade verkligen mig själv över allt annat, fick ofta höra av psykolog att jag min absolut största fiende, ja det må hända att jag var det men har man ofta fått höra jobbiga saker eller vart med om jobbigheter så är det väl inte så konstigt tyckte jag , men brydde mig faktiskt inte om jag skulle dö, var mer rädd för livet, och förändringar var jobbigt om det inte var jag själv som valde, var ju fruktansvärt impulsiv samt att det bara var svart eller vitt, fanns inget mellanting, !

Nu däremot vågar jag vara bland folk någolunda bra men blir för jobbigt ibland, men försöker öva hela tiden, svartvitt tänkande har jag fortfarande, men självskadan har bara skett någon gång nu sen förra året.

Hatar heller inte mig själv utan insett att jag klarar av saker, lyckas till och med kolla mig i spegeln länge nu  . Men trots alla förbättringar så har jag ju fruktansvärt lång väg kvar det vet jag ju men går absolut åt rätt riktning,  något av det är att börja lita på människor, alla är inte dumma , fast nu pratar jag inte om mina vänner för er litar jag på

Måste ändå säga att det bästa som hänt mig var att få en diagnos då jag kunnat börja sakta men säkert bearbeta allting, Nu ska jag få en riktig psykolog istället för den jag hade under hela behandlingen, fast man kan väl inte säga ny psykolog heller eftersom det är hon jag hade först och jag tycker om henne som fan så kommer bli skönt.

 
 
Anna-Greta

Anna-Greta

30 maj 2012 01:17

Oj vad jag känner att ja känner igen mig i det du skriver på sätt och vis!! Jag har inte BPS men bla social fobi, lider av grymma panikångestattacker och är ofta deprimerad som jag även varit medicinerad för då. Men hata mej själv, DET har jag nog minsann... Var mobbad i stort sett hela mitt liv för att jag var såpass kraftigt överviktig. Ännu idag när ja ser mej i spegeln, så kan ja se det där klunsen på 120kg som jag en gång var, stirra tillbaka på mej =( Jag hade också även en period att jag just pga min sociala fobi inte kunde fara ut bland folk om jag inte hade alkohol i blodomloppet... DET klarar jag av idag dock!! Har dragit ner på drickandet massor och vi är inte alls lika mkt nere i träsket som vi en gång varit... SÅ kämpa på och du verkar vara n riktig toppenbrud Tina!!
Kram/AG

http://queen-of-darkness.bloggplatsen.se

Martina

30 maj 2012 16:30

Vad jobbigt =(social fobi är fruktansvärt jobbigt och panikångest också =(. Förstår inte varför folk måste mobba andra människor. Tycker du verkar vara väldigt stark du har inte gett upp än och det är underbart bra kram

 
Catarina

Catarina

30 maj 2012 09:28

Vad stark jag tycker du är, och vad långt du har kommit! Du har det inte lätt men jag tycker du verkligen kämpar och gör det bästa av din situation. Fortsätt i samma riktning så kommer du att komma långt!
Ha en bra dag!

http://keckla.bloggplatsen.se

Martina

30 maj 2012 16:24

hej , åh tack så mycket det värmer verkligen att höra det , ha det bäst kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 21 januari 2014 12:21

Inte varit inne på bra tag nu för har mått riktigt dåligt psykiskt mem så blir de varje vinter. Nu mår jag dock bättreigen. Fast idag är en jävla pissdag . Ångest till max men försöker stå ut åtminstonde finns ju inte mkt annat att göra än att kämpa....

Av Martina - 29 oktober 2013 20:28


I förrgår kväll fick jag sms av vga att jag skulle vafa på psyk igår kl ett bilket jag tyckte var konstigt så ringde tillslut upp psyk för att kolla varför jag skulle vara där ett o då svara den jag pratade med att jag har tid till psykologen anders ...

Av Martina - 26 oktober 2013 03:28

Läkarbesök et blev kaos. Förväxlade dag.trodde de viktiga besöket va på torsdagen men min psykolog ringer tio på morgonen på ons o undrar var jag är. Men de löste aig så jag fick träffa dom en kvart lite mer. Hann få nya medeciner fast haft dom innan...

Av Martina - 13 oktober 2013 01:19

Till o med nu känner jag mig uppåt på någe sätt.trots att nån jävla dårjävel snacka skit om min farsa förut ikväll morr. Men känns roligt att kunna sägaatt jag känner mig lite lugn inombords o faktiskt o känns bra att robin får se mig sådan en hel da...

Av Martina - 12 oktober 2013 20:31

Inte sovit sen igår men försökt vila lite o robin va underbar o lagade mat, skäms dock för kunde inte äta direkt men smakade lite o va riktigt gott. Älskar när han gör såna grejer utan att man frågar honom om det. Dagen är okej fast att man är trött ...

Ovido - Quiz & Flashcards