Välkommen till Tinas Blogg

Alla inlägg under mars 2012

Av Martina - 30 mars 2012 21:10

Fredag och har tråkigt ikväll ,morsan är på jobbet och ska jobba natt på sjukhuset,fattar inte hur hon orkar asså, hon jobbade ju från sju i morses tills 14.00 , och nu jobbar hon från 21,00 till 07,00men är glad för hennes skull ändå att hon får så mycket jobb för hon har ju verkligen slitit som en dåre i skolan för att kunna bli undersköterska och ja dom är nöjda med henne så jag är stolt över att hon fått vikariat eller vad det heter =)..

Nåja nu sitter jag och ser på big brother ,käkar pringles och dricker lite cola    ,blev sugen på kaffe också mitt upp i allt..

 blir väl att sova om någon timme så att jag orkar upp imorgon bitti

Av Martina - 30 mars 2012 19:56

äntligen är jag klar med min uppsats i engelskaC men jävlar det är fan faktiskt riktigt svårt när man måste göra och ta reda på allting själv fast ändå väldans skoj, hoppas iallafall att jag kommer få godkännt , skickade in den förut så ja önskar mig själv lycka till, ska väl försöka börja lite lätt med den andra uppsatsten snart, är ju en hel del man måste göra tills i juni så gäller att ligga i brutalt nu känner jag.

Datakursen är väldigt skojjig också måste jag säga , men även den känns lite knepig ibland, eller väldigt jobbigt att läsa igenom allting för lätt att glömma av vissa av grejerna då  

Av Martina - 29 mars 2012 19:42

Av Martina - 28 mars 2012 19:53

Nu har jag fått veta att vi kommer få kort på pappas biologiska mamma, så nu kiommer jag då få se min biologiska farmor, fast är ju inte samma sak som att faktiskt få träffa henne =(, är fortfarande arg att jag aldrig hann få tag i henne, men har åtminstonde pratat med henne en eller två gånger när jag var tio år typ..

MEN älskar min farmor och farfar här det är dom som är min livslinje och som alltid funnits där för mig men man är ju ändå nyfiken liksom

men men pappa har pratat med båda sina bröder som vi haft kontakt med för några år sedan  nu , så om ett tag ska pappa träffa sin lillebror, och det är ju lillebrodern  som han inte har träffat , 

Av Martina - 27 mars 2012 17:04

Riktigt gött väder ute och ja känner mig någolunda glad faktiskt änsålänge hehe, va äckligt trött i morse när jag vaknade men ja håller på och städar ur garderoben nu och ska väl snart ut och greja i trädgården, hm morsan och dom är i väg o handlar lite i alingsås, hon sa även att jag skulle få en överraskning, blir som ett barn när det gäller sådant ibland hahaha .

Ska även färga håret idag tänkte jag, morsan klippte sig och färgade håret igår hos frisören, blev faktiskt riktigt fint måste jag säga =).

Hundarna ligger och nanar efter en rolig lekdag ute i trädgården  

Av Martina - 21 mars 2012 13:42

Blir att gå ut och sätta sig med Carro i parken sedan eller så i detta niciga väder och bara chilla o lyssna kapten röd och roffe ruff

Av Martina - 19 mars 2012 21:00

Massa gamla minnen flyger och far mellan varven, men just nu försöker jag tänka på underbara glada minnen.

Just därför sitter jag och funderar på ETT minne som var väldigt specielt med var och än som inte finns här kroppsligt längre.

Men kan ju dock inte skriva alla här, men någon jag tänker på är Nisse Munther, för han var den snällaste o goaste gubbe som fanns, en superbra vän till pappa som dock gick bort 2005 =(.

Brukar tacka han ofta ändå för att jag fick lära känna honom och för att han alltid var hjälpsam mot alla och hade det enormaste hjärta av guld och diamanter.

Men är glad för mina nära och kära som är här och nu, hade aldrig klarat mig o kämpat ur allt om jag inte hade haft min familj och vännerna, dock har jag lång lång väg kvar, men min dröm är att få börja jobba efter sommaren eller ja praktisera och sådär =)

Av Martina - 18 mars 2012 12:23

Tänk om man bara kunde dra iväg till drömmarnas egna lilla värld när allting är som jobbigast, tänk vad mysigt om man kunde hälsa på alla små väsen, flyga in till älvornas dal , ja bara resa vart man än vill, inga krav på en eller någonting, hade vart underbart 

Ovido - Quiz & Flashcards