Välkommen till Tinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

broken

Av Martina - 24 april 2012 11:04

idag är en dag då man känner att ingenting är värt något, vart jättenere sen jag vaknade, dock har jag bara sovit någon timme, vet inte riktigt varför jag har sådan stark ångest idag känner bara att det inte känns bra . allt jag vill är att stänga av det så att inget händer, men håller på att få ett nervsammanbrott, lipar o skakar vart annat, vet inte vad jag ska ta mig till, fattar inte att allting kommer nu fan snälla skär ut sorgen ur mitt hjärta, rädda min själ, spola bort alla tankar ur mitt huvud.

Kan jag fly så kommer jag göra det från mig själv, kan jag rädda det lilla som finns kvar av mitt hjärta så gör jag det. 

Frågan är bara hur,var? och när det blir bättre? 

Bara jag själv som kan ta mig ur mörkret men kommer det att gå? idag är verkligen en fruktansvärd dag, alla minnen bara sköljer över mig som vågor .

Vem är jag ? 

vad är jag?

Har inget svar just nu mer än en trasig själ som behöver sys ihop igen.

Förstår inte vad som saknas, har vänner familj och hundarna,

ändå ,ändå är det någonting som fattas mig så mycket att det gör ont.

Rocky jag önskar jag kunde få dig levande igen

Ni  hade stor plats i mitt hjärta allihop och deet kommer ni ha för alltid.

Barbro(biologiska farmor) ville så gärna träffat dig en gång men allt är för sent.

 
 
crystal

crystal

24 april 2012 20:08

Hej :) Såg att du hade skrivit något om panikångest i rampljuset.

Jag har själv panikångest/depression och får hjälp för det, skriver även en del om mina matproblem osv i min blogg. Men tänkte att du kan ju kolla in ifall du vill ha tips och så hur man kan göra! Går blandanat på KBT som jag skiver om. Kram!

http://darkcrystal.bloggplatsen.se

Martina

26 april 2012 13:16

hejsan okej. tack så mycket får gå in på din blogg sedan kram

 
Ingen bild

Hanna Bylund

24 april 2012 21:35

Jesus kan hjälpa dig och trösta dig! Du kan prata med honom var du än är och om vad du vill, han kommer att ge dig frid och trösta dig, det har jag själv varit med om när jag har varit ledsen. Det står så här i Matteus evangelium kapitel 11 vers 28: Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor så skall jag ge er vila. Det står oxå så här i Romarbrevet kapitel 10 vers 9: Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst. Det betyder att Jesus kommer in i ditt hjärta och ger dig frid, och han kommer aldrig lämmna dig eller strunta i dig! Och du får komma till himmelen när du dör och vara med Jesus för alltid! Jesus älskar dig jättemycket! Om du undrar nått kan du bara mejla mig: frippe.prillan@gmail.com

Gud välsigne dig! /Hanna 14

 
Sanne

Sanne

24 april 2012 22:49

Jag lider själv av panikångest men är nu lite mer på bättringsvägen, du får gärna skriva till mig om du vill prata av dig eller ställa frågor.

Det som har hjälpt mig är KBT. Jag har gått till en duktigt KBT-psykolog på vårdcentralen. där kostar det inte 1000-tals kronor, utan det går som vanlig sjukvårdstaxa.
Det hon har lärt mig är att fokusera på min andning, försöka andas bort paniken när den kommer. Vad är din ångest kopplad till? Det gäller att luska lite om man ska få bukt med den. Min är stressrelaterad.

Skriv gärna tillbaka om du känner för det, min mail är sanne_beki@hotmail.com

http://www.minvilja.bloggplatsen.se

Martina

26 april 2012 13:41

okej det är jobbigt sådant =( men vad bra att du är på bättringsvägen, jag fick diagnosen borderline personlighetsstörning för två år sedan, har testat DBT i två år men hjälper inte så mycket för har så mycket inombords som gräver hål. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 21 januari 2014 12:21

Inte varit inne på bra tag nu för har mått riktigt dåligt psykiskt mem så blir de varje vinter. Nu mår jag dock bättreigen. Fast idag är en jävla pissdag . Ångest till max men försöker stå ut åtminstonde finns ju inte mkt annat att göra än att kämpa....

Av Martina - 29 oktober 2013 20:28


I förrgår kväll fick jag sms av vga att jag skulle vafa på psyk igår kl ett bilket jag tyckte var konstigt så ringde tillslut upp psyk för att kolla varför jag skulle vara där ett o då svara den jag pratade med att jag har tid till psykologen anders ...

Av Martina - 26 oktober 2013 03:28

Läkarbesök et blev kaos. Förväxlade dag.trodde de viktiga besöket va på torsdagen men min psykolog ringer tio på morgonen på ons o undrar var jag är. Men de löste aig så jag fick träffa dom en kvart lite mer. Hann få nya medeciner fast haft dom innan...

Av Martina - 13 oktober 2013 01:19

Till o med nu känner jag mig uppåt på någe sätt.trots att nån jävla dårjävel snacka skit om min farsa förut ikväll morr. Men känns roligt att kunna sägaatt jag känner mig lite lugn inombords o faktiskt o känns bra att robin får se mig sådan en hel da...

Av Martina - 12 oktober 2013 20:31

Inte sovit sen igår men försökt vila lite o robin va underbar o lagade mat, skäms dock för kunde inte äta direkt men smakade lite o va riktigt gott. Älskar när han gör såna grejer utan att man frågar honom om det. Dagen är okej fast att man är trött ...

Ovido - Quiz & Flashcards